Lite fakta om namnet Elin ;)

Namnsdag 31:a Juli 

Plats på namntoppen 2009: 16


:thumbdown: Populäritet idag: Minskar..
     
:thumbup: Antal kvinnor med namnet i Sverige: 57964
     
:thumbdown: Antal män med namnet i Sverige: 18 x'D


Kvinnonamnet Elin är en svensk form av Helena som är ett grekiskt namn med betydelsen ’lysande’ eller ’fackla’. Namnet är mycket gammalt. Det svenska helgonet Sankta Elin av Skövde, som även kallas Helena, levde i mitten av 1100-talet, och det är från henne som namnet har hamnat i almanackan.

Namnet har haft en stadig popularitet under de senaste decennierna. De senaste åren har det varit det näst vanligaste flicknamnet. 31 december 2005 fanns det totalt 55 194 personer i Sverige med namnet, varav 34 477 med det som tilltalsnamn. År 2003 fick 1479 flickor namnet, varav 984 fick det som tilltalsnamn.

Min pappa sa något om att det var populärt när jag föddes oxå x'd 


 Haha där hade ni lite tråkig fakta om mitt namn (;
 Ni ska nu få en bild :


Så ni bara vet : Det står att det finns 11 män i sverige som heter Ko och 3 kvinnor.

Puss då ♥


3 veckor nu älskling :D


Kommentarer
Postat av: mandiz!<3

kontigt att man heter elin när man är killex'd

2010-11-19 @ 16:27:18
URL: http://alskarhastarbaast.blogg.se/
Postat av: johanna♥

ELIN DU ÄR EN AV DOM 18 :D KUL ATT HÖRA! :)



(innan du frågar: aa jag har damp...) ;(

jag e less på mina dampryck :O fast de e ju kul.. så dskit samma :) NÄJJ JAG ÄR INTE LESS PÅ MINA DAMPRYCK! DE E JU SKIT KUL:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D



kramar jojjo :)

2010-11-29 @ 16:48:40
URL: http://jojjooh.blogg.se/
Postat av: Elin

Hej, jag heter också Elin Granqvist och jag är 11 år snälla maila om du vill svara!



Mvh// Elin Granqvist! :))

2012-05-30 @ 16:15:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0